Bezvadný Bůh a vadný svět
Existence zla ve světě, který stvořil Bůh světla a lásky, je jedním z principiálních dichotomií, které způsobují, že mnoho lidí odmítá Boha. Jelikož tato otázka Darwina sužovala, napsal jednou na toto téma dopis své přítelkyni Dr. Asové Grayové.
V roce 1844 napsal v první verzi rukopisu knihy „O původu druhů“:
Charles Darwin se tímto nechal svést k tomu, aby odmítl, že Bůh působí v přírodě a přijal naturalistický přístup. Jeho domněnky a závěry byly ovšem založeny na předpokladu, že biologické interakcei existující v současné přírodě musely existovat již od samotného počátku životaii. To však nemusí být nutně pravda. Můžeme si položit otázku: nasvědčují dostupná fakta tomu, že dochází k progresivnímu úpadku, přičemž prvky dokonalosti a plánu jsou připomínkami kdysi dávné dokonalosti, anebo naopak ukazují na dřívější nedokonalost a pokrok (evoluci) ke stále vyšší dokonalosti?
Studium zprávy o stvoření v Genesis nám pomůže pochopit, jak může být bezvadný Bůh přítomen ve vadném světě.
Nedokonalá planeta
Po pádu do hříchu se změnil řád přírody. Bible říká, že had (satanův nástroj v Edenu) byl proklet a ztratil něco ze svých dřívějších schopností. Dokonce u něj došlo k dramatickým anatomickým změnám, takže se měl od té doby plazit po břiše.
Vztah mezi mužem a ženou se v důsledku hříchu také změnil. Aby lidé mohli zvládnout změněnou situaci, musely být jinak rozděleny jejich role. Země byla prokleta a neměla již plodit sama od sebe – shromažďování jejích plodů si bude vyžadovat velikou námahu.
Adam od té doby měl „získávat“ chléb v potu tváře, což znamená, že zajištění životních potřeb se ve změněném světě stane břemenem.
Eva zjistí, že vychovat děti s řádným charakterem je úkol, který si bude vyžadovat dlouhá léta soustředěného úsilí a trpělivosti, a také nejednu slzu. V nových podmínkách jí jistě nepřipadla menší role než muži, vždyť výchova potomků s dobrým charakterem je nejvznešenější ze všech úkolů.
Nejenže se změnilo rozdělení rolí, ale změnily se i fyzické aspekty existence lidí a živočichů. Ve světě, který nevydával plody v plné síle, se rozrůstalo samé trní a hloží. Strava i životní styl všech živých tvorů se změnily. Lidé se začali živit mimo jiné i polními rostlinami. K dalším dramatickým změnám ve stravě došlo u živočichů, neboť hřích měl dopad i na jejich zdroje potravy. Jak živočichové, tak člověk museli být touto změnou situace ovlivněni. Světem se také šířilo zlo, dokud Bůh svět nezničil potopou.
Před potopou se živočišná říše změnila do té míry, že živočichové již byli rozděleni na čisté a nečisté. Vyplývá to z toho, že Bůh Noemu řekl, aby do archy vzal sedm párů čistých živočichů a jen jeden pár nečistých. Potopa přinesla další dramatickou změnu, což muselo mít výrazný dopad na potravu člověka i zvířat – Bůh k již tak změněné lidské stravě přidal i maso.
Závěr
Bůh vytvořil dokonalý svět, kterému měli lidé vládnout a také se z něj těšit. Tento svět byl poznamenán hříchem, ale Bůh seslal Krista jako řešení, které vykoupilo zpět Jeho ztracené vlastnictví. V těchto dnech je smrt všude kolem nás, ale Bible nám ukazuje, že smrt je nepřítel – vetřelec na Zemi, nad kterým Kristus jednou zvítězí navždy.
Další článek Důkazy o Stvoření popisuje další důkazy, že Bůh stvořil svět a všechno v něm.
ODKAZY:
1 Charles Darwin, The Autobiography of Charles Darwin and selected letters (New York: Dover Publications, 1958).
2 DARWIN, C. The Essay of 1844. In Darwin for today: The Essence of His Works. New York: The Viking Press, 1963, s. 222.
POZNÁMKY:
i vztahy a vzájemné působní – pozn. recenzenta
ii a tedy že Bůh je jejich autorem. – pozn. Recenzenta
AUTOR:
Tento článek je převzatý z knihy Genesis konflikt od prof. Waltera J. Veitha, doktora zoologie, mezinárodně uznávaného vědce, přednášejícího v mnoha zemích Afriky, Evropy, Ameriky a Austrálie. Profesor Veith věří, že evoluce neposkytuje uspokojivé vysvětlení našeho původu. Jeho kniha Genesis konflikt, stejně tak i série videí, která předkládá myšlenky z této knihy, jsou k dispozici v našem eshopu (nebo ZDARMA ke shlédnutí).
Prof. Dr. Veith v této knize prezentuje své studium původu života. Jeho přírodovědecká vášeň ho přivedla k radikálnímu životnímu přehodnocení jeho dřívějšího evolučního pohledu na svět. Upozorňuje na mnohé omyly i neznalost mnoha důležitých objevů. Mýty v dané oblasti systematicky vyvrací a nahrazuje alternativou kreacionistického výkladu přírodních jevů.
Komentujte